21 January 2016

A Foggy Day

 

Today there was fog all over. I took my camera and went outside to take pictures. It was my first attempt to photograph fog and I was quite unsecure about how and what to shoot. I went to a park, but had a lot of trouble to find a good spot. I ended up with just a couple of photos and only one was okay-ish. I didn’t realize it would be so cold. I’m in a wheelchair, as some of you might know, so I can’t exersize to get any warmer. I should have put on an extra pair of trousers and more socks. So in stead of finding a new location, which would be an extra 5 km, I headed back home.  After studying the photo on my computer, I realised I should have set my aperture smaller to create a deeper depth of field (larger F number). So that’s a note to myself for next time. And for goodness sake, extra clothing! Tell me what you think of this photo.

Vandaag was een zeer mistige dag. Ik heb mijn camera opgepakt en ben naar buiten gegaan om wat foto’s te maken. Het was mijn poging om mist te fotograferen en ik was wat onzeker over hoe en wat ik zou schieten. Ik ben naar een park gegaan, maar had moeite een goede plek te vinden. Ik ben geëindigd met slechts een paar foto’s, waarvan er eigenlijk maar eentje een beetje redelijk was. Ik had me niet gerealiseerd dat het zo koud zou zijn. Ik zit in een rolstoel, zoals sommige van jullie wellicht weten, dus ik kan geen oefeningen doen om het wat warmer te krijgen. Ik had een extra broek en meerdere sokken aan moeten doen. Dus in plaats van op zoek te gaan naar een nieuwe locatie, wat nog eens 5 km extra zou beteken, ben ik naar huis gegaan. Na de foto op mijn computer te hebben bekeken, kwam ik tot de conclusie dat ik de opening van mijn lens kleiner had moeten maken, voor een grotere scherpte-diepte (groter F getal). Dus, een aantekening voor mezelf voor volgende keer. En in vredesnaam, extra kleding! Vertel me wat jij van deze foto vindt.

2 comments:

Manon said...

Mooie foto mop

Anonymous said...

Very pretty!
Mistige foto's vind ik meestal wel mooi! En natuurlijk helemaal als deze gemaakt zijn op (inter)nationale knuffeldag, 21 januari, mijn verjaardag! :D
《♡》 N.